.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لیتوانی سه هزار پهپاد خریداری و به اوکراین ارسال می کند
«اینگریدا سیمونته» نخست وزیر لیتوانی گفت که کشورش سه هزار پهپاد برای کی‌یف خریداری خواهد کرد و ۱۶ میلیون دلار نیز به برنامه‌های توانبخشی به سربازان مجروح اوکراینی اختصاص می‌دهد.
لیتوانی سه هزار پهپاد خریداری و به اوکراین ارسال می کند

خبرگزاری آناتولی به نقل از سیمونته نوشت: وزیر دفاع به من اطلاع داد که لیتوانی بزودی حدود سه هزار پهپاد FPV به ارزش ۲ میلیون یورو برای کی‌یف خریداری می‌کند. انتظار می‌رود که این پهپادها تا اواخر سال جاری به میدان جنگ برسند.

 

وی افزود که لیتوانی نقش فعالی در بازسازی اوکراین داشته و حدود ۶ میلیون دلار به آموزش و ۱۳ میلیون دلار دیگر به کمک به کهنه‌سربازان، بازسازی مدارس و کودکستان‌ها و ایجاد پناهگاه اختصاص داده است.

 

لیتوانی از ابتدای حمله روسیه به اوکراین، بیش از یک میلیون پهپاد به کی‌یف داده و اخیرا ۳۸ میلیون دلار به ابتکار کشور جمهوری چک برای خرید گلوله توپ برای اوکراین کمک کرده است.

 

لیتوانی اوایل سال ۲۰۲۴ اعلام کرد که ۲۱۵ دلار به اوکراین کمک خواهد کرد.

 

این در حالی است که لتونی در همسایگی لیتوانی نیز گفته که یک میلیون پهپاد به اوکراین می‌دهد و بیش از ۱۰ میلیون دلار نیز به طرح جمهوری چک برای خرید گلوله توپ و ارسال آنها به کی‌یف اختصاص می‌دهد.

 

افزایش کمک‌های کشورهای اروپایی به اوکراین در حالی است که آنها بشدت نگران بازگشت دونالد ترامپ به قدرت و قطع کمک‌های کاخ سفید به کی‌یف هستند.

 

دونالد ترامپ به عنوان نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، درباره خروج ایالات متحده از ناتو و قطع حمایت‌های مالی کاخ سفید از این ائتلاف نظامی هشدار داده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.